Polub nas na Facebooku
Czytasz: Infekcja - gra, która tłumaczy co się z dzieje z organizmem po zakażeniu koronawirusem SARS-COV-2
menu
Polub nas na Facebooku

Infekcja - gra, która tłumaczy co się z dzieje z organizmem po zakażeniu koronawirusem SARS-COV-2

Rodzina, która gra w planszówkę

Fot: vgajic / gettyimages.com

Dr Wojciech Glac, neurobiolog z Uniwersytetu Gdańskiego stworzył nietypową planówszkę. Opracowana przez specjalistę gra pomaga zrozumieć mechanizm działania koronawirusa SARS-CoV-2 w organizmie człowieka.

Gra stworzona przez neurobiologa z Uniwersytetu Gdańskiego ma - poprzez zabawę - wyjaśnić działanie ludzkiego układu odpornościowego, a także pokazać, co się dzieje z organizmem człowieka po zakażeniu koronawirusem SARS-CoV-2. Dodatkowo gra pomoże oswoić najmłodszych z trudnym tematem.

Zobacz także: Raport specjalny o koronawirusie

Jakie są zasady gry?

Gracze poruszają się żetonami po planszy, która odzwierciedla układ odpornościowy człowieka zaatakowany przez groźnego wirusa. Znajdują się na niej pola symbolizujące krew i węzły chłonne.

Żetony, którymi poruszają się gracze to różnego rodzaju limfocyty. Każdy z nich ma inne zadanie - jedne rozpoznają wirusa, inne wysyłają sygnał o zagrożeniu i aktywują kolejne limfocyty, które mają za zadanie zwalczyć patogen. W grze pojawiają się również limfocyty odpowiedzialne za wytarzanie przeciwciał.

Planszówka została przewidziana na 21 rund (tyle dni rozwija się infekcja koronawirusa) i dla maksymalnie sześciu graczy. Zawodniczy grają razem i ich zadaniem jest pokonanie groźnego wirusa. Podczas gry na plansze rzucany jest wirus, który bardzo szybko się namnaża. Gracze muszą ściśle współpracować i kierować do walki z wrogiem leukocyty w odpowiedniej kolejności, zależnej od zdań, jakie pełnią w organizmie.

Gdzie można dostać grę?

Wszystkie elementy gry, od planszy po żetony i specjalne karty zdarzeń, można ściągnąć i wydrukować ze strony www.wojciechglac.com/infekcja. Na stronie znajduje się także dokładna instrukcja, która została uzupełniona o informacje o przebiegu infekcji w wypadku zarażenia się koronawirusem.

Dr Wojciech Glac na co dzień pracuje w Pracowni Neurobiologii Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzi kilkadziesiąt wykładów popularnonaukowych o tematyce neurobiologicznej. Od 10 lat organizuje na Uniwersytecie Gdańskim Dzień Mózgu.

Dlaczego koronawirus jest aż tak niebezpieczny? Dowiesz się tego z filmu:

Zobacz film: Koronawirus - jak bardzo jest niebezpieczny? Źródło: 36,6

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
90
10
Polecamy
Jak dzieci przenoszą koronawirusa SARS-CoV-2?
Jak dzieci przenoszą koronawirusa SARS-CoV-2? TVN zdrowie
Osadnicy z Catanu, Cortex, kalambury, a może państwa-miasta – jakie gry mogą zainteresować nastolatków?
Osadnicy z Catanu, Cortex, kalambury, a może państwa-miasta – jakie gry mogą zainteresować nastolatków? Dzień Dobry TVN
Dlaczego niektórzy ciężko przechodzą COVID-19?
Badacze znaleźli zupełnie nową odpowiedź
Dlaczego niektórzy ciężko przechodzą COVID-19? Badacze znaleźli zupełnie nową odpowiedź TVN zdrowie
Rodzinne gry karciane – prosty sposób na zabawę w czasie kwarantanny
Rodzinne gry karciane – prosty sposób na zabawę w czasie kwarantanny Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Poziome ustawienie kości krzyżowej, co to jest?
Poziome ustawienie kości krzyżowej, co to jest?
Co oznacza i do czego prowadzi zanik kory mózgowej? Przyczyny i objawy schorzenia
Co oznacza i do czego prowadzi zanik kory mózgowej? Przyczyny i objawy schorzenia
Czym może być guzek w pachwinie udowej? Jakie objawy mogą towarzyszyć jego obecności i na jaką chorobę mogą wskazywać?
Czym może być guzek w pachwinie udowej? Jakie objawy mogą towarzyszyć jego obecności i na jaką chorobę mogą wskazywać?
Kiedy i co można jeść po gastroskopii? Zalecenia po badaniu
Kiedy i co można jeść po gastroskopii? Zalecenia po badaniu
"Najczęstszym błędem jest podnoszenie nóżek do góry". Ekspert radzi, jak przewijać dziecko
"Najczęstszym błędem jest podnoszenie nóżek do góry". Ekspert radzi, jak przewijać dziecko
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby