Polub nas na Facebooku
Czytasz: Indoor walking – trening fitness dla wszystkich? Efekty treningu indoor walking

Indoor walking – trening fitness dla wszystkich? Efekty treningu indoor walking

Fot. PredragImages / cztery uśmiechnięte kobiety w drodze na trening.

Indoor walking to trening oparty na chodzeniu, zyskujący coraz większą popularność w świecie fitness. Dzięki temu, że jest oparty na prostych ruchach, może być uprawiany przez osoby w każdym wieku i o różnej kondycji fizycznej. 

Chodzenie w rytm muzyki? Indoor walking to nauka wypracowania nawyków prawidłowej postawy, ćwiczenie mięśni głębokich i dobry trening ogólnorozwojowy, pozwalający utrzymać ciało w dobrej kondycji. Prowadzony jest pod okiem instruktora w rytm muzyki, co dodatkowo urozmaica ćwiczenia. Nie wymaga szczególnych zdolności fizycznych, w dodatku szybko przynosi zauważalne efekty.

Indoor walking – co to jest?

Indoor walking to trening oparty na podstawowym ruchu, czyli chodzeniu. To trening prosty, a jednocześnie angażujący całe ciało. Ćwiczenie jest przeznaczone dla osób w każdym wieku, które chcą zadbać o dobrą kondycję. Cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród osób starszych, bowiem nie jest oparty na trudnych do zapamiętania i energicznych choreografiach. Intensywność tego treningu zależy od nas samych, dlatego jest on częstym wyborem osób, które szukają skutecznego rozwiązania w walce z tkanką tłuszczową. Podstawowe zajęcia z indoor walking trwają 50 minut i w trakcie nich możliwe jest spalenie prawie 800 kcal.

Zajęcia prowadzone przez instruktora zawsze wykonywane są w rytm muzyki, co jeszcze bardziej zwiększa chęć zaangażowania się w wykonywane ćwiczenia.

W indoor walking, za pomocą prostego przyrządu, pracuje się nad całą sylwetką i wieloma partiami mięśniowymi (nie tylko nóg, ale także rąk czy ramion).

Polecamy: Nordic walking – jak prawidłowo chodzić? Czy chodzenie z kijkami jest dobre na odchudzanie?

Jak bezpiecznie pozbyć się zbędnych kilogramów? Odpowiedź znajdziesz w naszym filmie:

Zobacz film: Jak bezpiecznie pozbyć się zbędnych kilogramów? Źródło:Stylowy Magazyn.

Ćwiczenia indoor walking – orbitrek

Zawsze odbywają się w grupach kilkunastoosobowych, podzielonych według stopnia zaawansowania. Do udziału w nich nie są potrzebne szczególne zdolności fizyczne, ponieważ poziom treningu zawsze dostosowany jest do jego uczestników. Przeprowadza się go na bieżni mechanicznej o nachyleniu maksymalnym do 10 stopni. W przeciwieństwie do bieżni elektrycznej, jest ona napędzana siłą własną mięśni nóg ćwiczącego. Drugim rodzajem jest indoor walking typu orbitrek, na którym bieg odbywa się za pomocą pedałów, poruszających się kolejno z góry na dół. Dodatkowo zamontowane ruchome uchwyty na ręce zmuszają do pracy również mięśnie ramion, pleców i barków oraz pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy. Trening rozpoczyna się od spokojnego spaceru i stopniowo przechodzi w bieg, który urozmaicony jest dodatkowo różną długością kroków. Ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki, co dodatkowo podnosi walory samego treningu i sprzyja pozytywnej atmosferze między uczestnikami.

Niektórzy do treningu wprowadzają dodatkowo niewielkie ciężarki, które dodatkowo pomagają w ćwiczeniu ramion, pleców i klatki piersiowej.

Efekty indoor walking

Trening na indoor walking, przeprowadzany regularnie, szybko daje zauważalne efekty. Skuteczność ćwiczeń indoor walking, doceniają nie tylko osoby młode i wysportowane, ale również starsze. Co daje trening?

  • spalanie dużej ilości kalorii przy mało intensywnym wysiłku,
  • redukcja tkanki tłuszczowej,
  • zwiększenie wydolności,
  • uczy przyjmowania prawidłowej postawy,
  • nauka balansu i stabilizacji,
  • ćwiczenie głębokich partii mięśni,
  • wzmocnienie nóg, miednicy i kręgosłupa,
  • poprawa wydolności płuc,
  • poprawa pracy układu krążenia,
  • redukcja stresu,
  • pobudzenie do pracy stawów,
  • walka z cellulitem.

Indoor walking nie powinny ćwiczyć kobiety w ciąży, osoby posiadające rozrusznik serca, mające przepuklinę, problemy z błędnikiem, osoby chore na epilepsję, dyskopatię i choroby serca. Osoby starsze przed zapisaniem się na trening powinny zasięgnąć opinii lekarza i upewnić się o dobrym stanie swojego serca oraz układu krążenia.

Polecamy: Rozgrzewka przed bieganiem - jak powinna wyglądać? Ćwiczenia dobre na nogi, kolana i nie tylko!

Jak się przygotować do zajęć?

Jak każdy trening, indoor walking wymaga odpowiedniego przygotowania, które chroni przed kontuzjami i urazami. Podstawą przed rozpoczęciem treningu jest przeprowadzenie rozgrzewki – rozgrzanie mięśni, stawów i przygotowanie organizmu do wysiłku fizycznego. Trening również powinien być odpowiednio zakończony. Najlepszy jest stretching (rozciąganie) – pozwoli powoli wrócić mięśniom do stanu spoczynku i reguluje oddech. Nie można zapominać też o prawidłowym nawadnianiu. Po zakończonych ćwiczeniach warto sięgnąć po izotonik, który pozwoli uzupełnić utracone mikroelementy.

Dobry płyn nawadniający z łatwością można przygotować w domu. Potrzebne do tego składniki to:

  • 2 szklanki wody,
  • sok z połówki cytryny,
  • pół łyżki wody,
  • szczypta soli.

Wszystkie składniki należy dobrze wymieszać i schłodzić chwilę w lodówce. 

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
2
0
Polecamy
Ćwiczenia ze skakanką - jak ćwiczyć, aby schudnąć? Jakie efekty daje trening ze skakanką?
Ćwiczenia ze skakanką - jak ćwiczyć, aby schudnąć? Jakie efekty daje trening ze skakanką? Dzień Dobry TVN
Kalistenika - plan treningowy, ćwiczenia i efekty
Kalistenika - plan treningowy, ćwiczenia i efekty Dzień Dobry TVN
Bokwa fitness – sposób na zdrowie i wymarzoną figurę?
Bokwa fitness – sposób na zdrowie i wymarzoną figurę? TVN zdrowie
Orbitrek: jakie ćwiczenia wybrać na odchudzanie i nie tylko? Po jakim czasie widać efekty? 
Orbitrek: jakie ćwiczenia wybrać na odchudzanie i nie tylko? Po jakim czasie widać efekty?  TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Małe AGD, które warto mieć w domu
Małe AGD, które warto mieć w domu Materiał sponsorowany
Woda w uchu po basenie lub kąpieli – jak ją usunąć i odetkać ucho?
Woda w uchu po basenie lub kąpieli – jak ją usunąć i odetkać ucho?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Smog latem. Jak się przed nim chronić?
Smog latem. Jak się przed nim chronić? Materiał sponsorowany
O czym może świadczyć zgrubienie za uchem?
O czym może świadczyć zgrubienie za uchem?
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego