Polub nas na Facebooku
Czytasz: Indoor walking – trening fitness dla wszystkich? Efekty treningu indoor walking

Indoor walking – trening fitness dla wszystkich? Efekty treningu indoor walking

Fot. PredragImages / cztery uśmiechnięte kobiety w drodze na trening.

Indoor walking to trening oparty na chodzeniu, zyskujący coraz większą popularność w świecie fitness. Dzięki temu, że jest oparty na prostych ruchach, może być uprawiany przez osoby w każdym wieku i o różnej kondycji fizycznej. 

Chodzenie w rytm muzyki? Indoor walking to nauka wypracowania nawyków prawidłowej postawy, ćwiczenie mięśni głębokich i dobry trening ogólnorozwojowy, pozwalający utrzymać ciało w dobrej kondycji. Prowadzony jest pod okiem instruktora w rytm muzyki, co dodatkowo urozmaica ćwiczenia. Nie wymaga szczególnych zdolności fizycznych, w dodatku szybko przynosi zauważalne efekty.

Indoor walking – co to jest?

Indoor walking to trening oparty na podstawowym ruchu, czyli chodzeniu. To trening prosty, a jednocześnie angażujący całe ciało. Ćwiczenie jest przeznaczone dla osób w każdym wieku, które chcą zadbać o dobrą kondycję. Cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród osób starszych, bowiem nie jest oparty na trudnych do zapamiętania i energicznych choreografiach. Intensywność tego treningu zależy od nas samych, dlatego jest on częstym wyborem osób, które szukają skutecznego rozwiązania w walce z tkanką tłuszczową. Podstawowe zajęcia z indoor walking trwają 50 minut i w trakcie nich możliwe jest spalenie prawie 800 kcal.

Zajęcia prowadzone przez instruktora zawsze wykonywane są w rytm muzyki, co jeszcze bardziej zwiększa chęć zaangażowania się w wykonywane ćwiczenia.

W indoor walking, za pomocą prostego przyrządu, pracuje się nad całą sylwetką i wieloma partiami mięśniowymi (nie tylko nóg, ale także rąk czy ramion).

Polecamy: Nordic walking – jak prawidłowo chodzić? Czy chodzenie z kijkami jest dobre na odchudzanie?

Jak bezpiecznie pozbyć się zbędnych kilogramów? Odpowiedź znajdziesz w naszym filmie:

Zobacz film: Jak bezpiecznie pozbyć się zbędnych kilogramów? Źródło:Stylowy Magazyn.

Ćwiczenia indoor walking – orbitrek

Zawsze odbywają się w grupach kilkunastoosobowych, podzielonych według stopnia zaawansowania. Do udziału w nich nie są potrzebne szczególne zdolności fizyczne, ponieważ poziom treningu zawsze dostosowany jest do jego uczestników. Przeprowadza się go na bieżni mechanicznej o nachyleniu maksymalnym do 10 stopni. W przeciwieństwie do bieżni elektrycznej, jest ona napędzana siłą własną mięśni nóg ćwiczącego. Drugim rodzajem jest indoor walking typu orbitrek, na którym bieg odbywa się za pomocą pedałów, poruszających się kolejno z góry na dół. Dodatkowo zamontowane ruchome uchwyty na ręce zmuszają do pracy również mięśnie ramion, pleców i barków oraz pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy. Trening rozpoczyna się od spokojnego spaceru i stopniowo przechodzi w bieg, który urozmaicony jest dodatkowo różną długością kroków. Ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki, co dodatkowo podnosi walory samego treningu i sprzyja pozytywnej atmosferze między uczestnikami.

Niektórzy do treningu wprowadzają dodatkowo niewielkie ciężarki, które dodatkowo pomagają w ćwiczeniu ramion, pleców i klatki piersiowej.

Efekty indoor walking

Trening na indoor walking, przeprowadzany regularnie, szybko daje zauważalne efekty. Skuteczność ćwiczeń indoor walking, doceniają nie tylko osoby młode i wysportowane, ale również starsze. Co daje trening?

  • spalanie dużej ilości kalorii przy mało intensywnym wysiłku,
  • redukcja tkanki tłuszczowej,
  • zwiększenie wydolności,
  • uczy przyjmowania prawidłowej postawy,
  • nauka balansu i stabilizacji,
  • ćwiczenie głębokich partii mięśni,
  • wzmocnienie nóg, miednicy i kręgosłupa,
  • poprawa wydolności płuc,
  • poprawa pracy układu krążenia,
  • redukcja stresu,
  • pobudzenie do pracy stawów,
  • walka z cellulitem.

Indoor walking nie powinny ćwiczyć kobiety w ciąży, osoby posiadające rozrusznik serca, mające przepuklinę, problemy z błędnikiem, osoby chore na epilepsję, dyskopatię i choroby serca. Osoby starsze przed zapisaniem się na trening powinny zasięgnąć opinii lekarza i upewnić się o dobrym stanie swojego serca oraz układu krążenia.

Polecamy: Rozgrzewka przed bieganiem - jak powinna wyglądać? Ćwiczenia dobre na nogi, kolana i nie tylko!

Jak się przygotować do zajęć?

Jak każdy trening, indoor walking wymaga odpowiedniego przygotowania, które chroni przed kontuzjami i urazami. Podstawą przed rozpoczęciem treningu jest przeprowadzenie rozgrzewki – rozgrzanie mięśni, stawów i przygotowanie organizmu do wysiłku fizycznego. Trening również powinien być odpowiednio zakończony. Najlepszy jest stretching (rozciąganie) – pozwoli powoli wrócić mięśniom do stanu spoczynku i reguluje oddech. Nie można zapominać też o prawidłowym nawadnianiu. Po zakończonych ćwiczeniach warto sięgnąć po izotonik, który pozwoli uzupełnić utracone mikroelementy.

Dobry płyn nawadniający z łatwością można przygotować w domu. Potrzebne do tego składniki to:

  • 2 szklanki wody,
  • sok z połówki cytryny,
  • pół łyżki wody,
  • szczypta soli.

Wszystkie składniki należy dobrze wymieszać i schłodzić chwilę w lodówce. 

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
2
0
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak ułatwić sobie sprzątanie? Zobacz nasz poradnik
Jak ułatwić sobie sprzątanie? Zobacz nasz poradnik Materiał sponsorowany
Seks oralny – czym jest stosunek oralny? Najlepsze pozycje w seksie oralnym
Seks oralny – czym jest stosunek oralny? Najlepsze pozycje w seksie oralnym
Latem alergikom dokuczają nie tylko pyłki. Jak pozbyć się bakterii?
Latem alergikom dokuczają nie tylko pyłki. Jak pozbyć się bakterii? Materiał sponsorowany
Dieta 5:2, czyli dieta dr Mosleya – jak ją prawidłowo stosować? Przykładowy jadłospis
Dieta 5:2, czyli dieta dr Mosleya – jak ją prawidłowo stosować? Przykładowy jadłospis
Wysoki puls: co oznacza i kiedy występuje?
Wysoki puls: co oznacza i kiedy występuje?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?