Polub nas na Facebooku
Czytasz: Indoor walking – trening fitness dla wszystkich? Efekty treningu indoor walking
menu
Polub nas na Facebooku

Indoor walking – trening fitness dla wszystkich? Efekty treningu indoor walking

cztery uśmiechnięte kobiety w drodze na trening.

Fot. PredragImages 

Indoor walking to trening oparty na chodzeniu, zyskujący coraz większą popularność w świecie fitness. Dzięki temu, że jest oparty na prostych ruchach, może być uprawiany przez osoby w każdym wieku i o różnej kondycji fizycznej. 

Chodzenie w rytm muzyki? Indoor walking to nauka wypracowania nawyków prawidłowej postawy, ćwiczenie mięśni głębokich i dobry trening ogólnorozwojowy, pozwalający utrzymać ciało w dobrej kondycji. Prowadzony jest pod okiem instruktora w rytm muzyki, co dodatkowo urozmaica ćwiczenia. Nie wymaga szczególnych zdolności fizycznych, w dodatku szybko przynosi zauważalne efekty.

Indoor walking – co to jest?

Indoor walking to trening oparty na podstawowym ruchu, czyli chodzeniu. To trening prosty, a jednocześnie angażujący całe ciało. Ćwiczenie jest przeznaczone dla osób w każdym wieku, które chcą zadbać o dobrą kondycję. Cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród osób starszych, bowiem nie jest oparty na trudnych do zapamiętania i energicznych choreografiach. Intensywność tego treningu zależy od nas samych, dlatego jest on częstym wyborem osób, które szukają skutecznego rozwiązania w walce z tkanką tłuszczową. Podstawowe zajęcia z indoor walking trwają 50 minut i w trakcie nich możliwe jest spalenie prawie 800 kcal.

Zajęcia prowadzone przez instruktora zawsze wykonywane są w rytm muzyki, co jeszcze bardziej zwiększa chęć zaangażowania się w wykonywane ćwiczenia.

W indoor walking, za pomocą prostego przyrządu, pracuje się nad całą sylwetką i wieloma partiami mięśniowymi (nie tylko nóg, ale także rąk czy ramion).

Polecamy: Nordic walking – jak prawidłowo chodzić? Czy chodzenie z kijkami jest dobre na odchudzanie?

Jak bezpiecznie pozbyć się zbędnych kilogramów? Odpowiedź znajdziesz w naszym filmie:

Zobacz film: Jak bezpiecznie pozbyć się zbędnych kilogramów? Źródło:Stylowy Magazyn.

Ćwiczenia indoor walking – orbitrek

Zawsze odbywają się w grupach kilkunastoosobowych, podzielonych według stopnia zaawansowania. Do udziału w nich nie są potrzebne szczególne zdolności fizyczne, ponieważ poziom treningu zawsze dostosowany jest do jego uczestników. Przeprowadza się go na bieżni mechanicznej o nachyleniu maksymalnym do 10 stopni. W przeciwieństwie do bieżni elektrycznej, jest ona napędzana siłą własną mięśni nóg ćwiczącego. Drugim rodzajem jest indoor walking typu orbitrek, na którym bieg odbywa się za pomocą pedałów, poruszających się kolejno z góry na dół. Dodatkowo zamontowane ruchome uchwyty na ręce zmuszają do pracy również mięśnie ramion, pleców i barków oraz pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy. Trening rozpoczyna się od spokojnego spaceru i stopniowo przechodzi w bieg, który urozmaicony jest dodatkowo różną długością kroków. Ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki, co dodatkowo podnosi walory samego treningu i sprzyja pozytywnej atmosferze między uczestnikami.

Niektórzy do treningu wprowadzają dodatkowo niewielkie ciężarki, które dodatkowo pomagają w ćwiczeniu ramion, pleców i klatki piersiowej.

Efekty indoor walking

Trening na indoor walking, przeprowadzany regularnie, szybko daje zauważalne efekty. Skuteczność ćwiczeń indoor walking, doceniają nie tylko osoby młode i wysportowane, ale również starsze. Co daje trening?

  • spalanie dużej ilości kalorii przy mało intensywnym wysiłku,
  • redukcja tkanki tłuszczowej,
  • zwiększenie wydolności,
  • uczy przyjmowania prawidłowej postawy,
  • nauka balansu i stabilizacji,
  • ćwiczenie głębokich partii mięśni,
  • wzmocnienie nóg, miednicy i kręgosłupa,
  • poprawa wydolności płuc,
  • poprawa pracy układu krążenia,
  • redukcja stresu,
  • pobudzenie do pracy stawów,
  • walka z cellulitem.

Indoor walking nie powinny ćwiczyć kobiety w ciąży, osoby posiadające rozrusznik serca, mające przepuklinę, problemy z błędnikiem, osoby chore na epilepsję, dyskopatię i choroby serca. Osoby starsze przed zapisaniem się na trening powinny zasięgnąć opinii lekarza i upewnić się o dobrym stanie swojego serca oraz układu krążenia.

Polecamy: Rozgrzewka przed bieganiem - jak powinna wyglądać? Ćwiczenia dobre na nogi, kolana i nie tylko!

Jak się przygotować do zajęć?

Jak każdy trening, indoor walking wymaga odpowiedniego przygotowania, które chroni przed kontuzjami i urazami. Podstawą przed rozpoczęciem treningu jest przeprowadzenie rozgrzewki – rozgrzanie mięśni, stawów i przygotowanie organizmu do wysiłku fizycznego. Trening również powinien być odpowiednio zakończony. Najlepszy jest stretching (rozciąganie) – pozwoli powoli wrócić mięśniom do stanu spoczynku i reguluje oddech. Nie można zapominać też o prawidłowym nawadnianiu. Po zakończonych ćwiczeniach warto sięgnąć po izotonik, który pozwoli uzupełnić utracone mikroelementy.

Dobry płyn nawadniający z łatwością można przygotować w domu. Potrzebne do tego składniki to:

  • 2 szklanki wody,
  • sok z połówki cytryny,
  • pół łyżki wody,
  • szczypta soli.

Wszystkie składniki należy dobrze wymieszać i schłodzić chwilę w lodówce. 

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
4
0
Polecamy
Ergometr wioślarski, rowerek stacjonarny czy bieżnia?
Ćwiczenia na schudnięcie – jakie wybrać, by osiągnąć efekt?
Ergometr wioślarski, rowerek stacjonarny czy bieżnia? Ćwiczenia na schudnięcie – jakie wybrać, by osiągnąć efekt? Dzień Dobry TVN
Księżna Kate robi to ćwiczenie na płaski brzuch codziennie!
Jak prawidłowo wykonać "deskę"?
Księżna Kate robi to ćwiczenie na płaski brzuch codziennie! Jak prawidłowo wykonać "deskę"? Dzień Dobry TVN
Crossfit – co to jest?
Kto może ćwiczyć i jakie daje efekty?
Crossfit – co to jest? Kto może ćwiczyć i jakie daje efekty? TVN zdrowie
Kettlebell – dlaczego warto ćwiczyć z odważnikami?
Kettlebell – dlaczego warto ćwiczyć z odważnikami? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?