Polub nas na Facebooku
Czytasz: Fakty i mity na temat magnezu. Czy warto brać suplementy? 
menu
Polub nas na Facebooku

Fakty i mity na temat magnezu. Czy warto brać suplementy? 

Ewa Drzyzga i prof. Krzysztof Łabuzek pokazują produkty bogate w magnez.

Fot. Ewa Drzyzga i prof. Krzysztof Łabuzek / x-news.pl

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem, którego niedobór łatwo poznać. Pojawiają się wtedy bóle głowy, problemy ze snem, apatia i zmęczenie. Jesteśmy mniej odporni na stres, a dodatkowo mogą pojawić się zaparcia. Żeby uzupełnić poziom magnezu nie trzeba brać suplementów diety - wystarczy dobrze zbilansowany posiłek. Zobaczcie, jak dostarczyć organizmowi niezbędny poziom magnezu w jednym daniu!

Nie powinno się przyjmować magnezu w postaci suplementów diety. W celu uzupełnienia jego niedoborów (lub raczej zapewnienia sobie dziennej dawki magnezu właściwej dla organizmu) wystarczy zjeść zdrowe śniadanie. W jego skład powinny wchodzić produkty zbożowe (np. płatki owsiane), orzechy, woda, owoce i warzywa. Źródłem magnezu są przede wszystkim produkty pochodzenia roślinnego. Przyswajalność magnezu z produktów żywnościowych jest równa około 50 proc., przy czym warto pamiętać, że znajduje się on także w wodzie mineralnej (50 mg na litr).

Czy przyjmujesz suplementy diety z magnezem?

Zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polecamy: Magnez – naturalne źródła tego makroelementu. Jakie produkty są najbogatsze w magnez? Przyczyny i objawy niedoboru magnezu oraz sposoby na jego uzupełnienie

Polecamy również:
Jak ułatwić sobie sprzątanie? Zobacz nasz poradnik Materiał sponsorowany
Czy temperatura prania ma znaczenie? Materiał sponsorowany
Najbrudniejsze rzeczy świata, których dotykasz każdego dnia Materiał sponsorowany

Za co odpowiada magnez w naszym organizmie?

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem - reguluje pracę serca, układu nerwowo-mięśniowego, uczestniczy w syntezie DNA i białka, a także jest budulcem kości i zębów. Zobaczcie, co o magnezie i jego niedoborach mówi profesor Krzysztof Łabuzek:

Zobacz film: Objawy niedoboru magnezu. Źródło: 36,6

Niedobór magnezu

Niedobór magnezu może być spowodowany jedzeniem dużej ilości wysoko przetworzonych produktów, przyjmowaniem niektórych leków, takich jak: doustne środki antykoncepcyjne, antybiotyki, środki o działaniu uspokajającym oraz przeczyszczającym i moczopędnym. Niedobór pierwiastka może powodować częste bóle głowy, stres, apatię, zaparcia, problemy ze snem i wysokie ciśnienie. Nie wolno lekceważyć pierwszych objawów niedoboru magnezu i należy uzupełnić swoją dietę w produkty bogate właśnie w ten pierwiastek. 

Polecamy: Hipomagnezemia, czyli niedobór magnezu. Jakie są skutki niedoboru magnezu dla zdrowia? Objawy i leczenie hipomagnezmii

Pora obalić pewne teorie, które narosły wokół magnezu i sposobów jego przyswajania! Oto trzy najpopularniejsze mity:

  1. Kąpiele magnezowe podnoszą poziom magnezu w organizmie - mit. Magnez nie wchłania się przez skórę!
  2. Napoje gazowane zaburzają wchłanianie magnezu. Tak, ale tylko te, które zawierają kwas ortofosforowy, zaburzający wchłanianie jonów magnezu.
  3. Picie kawy wypłukuje magnez - zależy w jakiej ilości! 4-5 kaw i więcej dziennie może wypłukiwać magnez, ponieważ ma ona działanie moczopędne. W ziarnach kawy znajduje się magnez w sporych ilościach... A woda, z jakiej robimy kawę też jest ważna. Po więcej informacji na temat kawy i jej wpływu na poziom magnezu w organizmie zapraszamy do obejrzenia fragmentu programu 36,6 °C:

Zobacz film: Fakty i mity na temat magnezu. Źródło: 36,6



Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
62
7
Polecamy
Dlaczego magnez jest ważny dla zdrowia? 
Dlaczego magnez jest ważny dla zdrowia?  TVN zdrowie
Magnez – naturalne źródła tego makroelementu.
Jakie produkty są najbogatsze w magnez?
Przyczyny i objawy niedoboru magnezu oraz sposoby na jego uzupełnienie
Magnez – naturalne źródła tego makroelementu. Jakie produkty są najbogatsze w magnez? Przyczyny i objawy niedoboru magnezu oraz sposoby na jego uzupełnienie TVN zdrowie
Niezbędny element diety - magnez.
Produkty bogate w magnez - ogólnodostępne źródła
Niezbędny element diety - magnez. Produkty bogate w magnez - ogólnodostępne źródła Dzień Dobry TVN
Niezbędny składnik diety - żelazo.
Zawartość żelaza w produktach - najlepsze źródła
Niezbędny składnik diety - żelazo. Zawartość żelaza w produktach - najlepsze źródła Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Czym się kierować przy wyborze oczyszczacza powietrza? Oto kwestie, które warto brać pod uwagę
Czym się kierować przy wyborze oczyszczacza powietrza? Oto kwestie, które warto brać pod uwagę Materiał sponsorowany
Technologia, która zmienia powietrze na tak czyste, jak to w lesie! 
Technologia, która zmienia powietrze na tak czyste, jak to w lesie!  Materiał sponsorowany
Krostki na penisie – skąd biorą się czerwone lub białe krostki na penisie?
Krostki na penisie – skąd biorą się czerwone lub białe krostki na penisie?