Polub nas na Facebooku
Czytasz: Fakty i mity na temat magnezu. Czy warto brać suplementy? 
menu
Polub nas na Facebooku

Fakty i mity na temat magnezu. Czy warto brać suplementy? 

Ewa Drzyzga i prof. Krzysztof Łabuzek pokazują produkty bogate w magnez.

Fot. Ewa Drzyzga i prof. Krzysztof Łabuzek / x-news.pl

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem, którego niedobór łatwo poznać. Pojawiają się wtedy bóle głowy, problemy ze snem, apatia i zmęczenie. Jesteśmy mniej odporni na stres, a dodatkowo mogą pojawić się zaparcia. Żeby uzupełnić poziom magnezu nie trzeba brać suplementów diety - wystarczy dobrze zbilansowany posiłek. Zobaczcie, jak dostarczyć organizmowi niezbędny poziom magnezu w jednym daniu!

Nie powinno się przyjmować magnezu w postaci suplementów diety. W celu uzupełnienia jego niedoborów (lub raczej zapewnienia sobie dziennej dawki magnezu właściwej dla organizmu) wystarczy zjeść zdrowe śniadanie. W jego skład powinny wchodzić produkty zbożowe (np. płatki owsiane), orzechy, woda, owoce i warzywa. Źródłem magnezu są przede wszystkim produkty pochodzenia roślinnego. Przyswajalność magnezu z produktów żywnościowych jest równa około 50 proc., przy czym warto pamiętać, że znajduje się on także w wodzie mineralnej (50 mg na litr).

Czy przyjmujesz suplementy diety z magnezem?

Zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polecamy: Magnez – naturalne źródła tego makroelementu. Jakie produkty są najbogatsze w magnez? Przyczyny i objawy niedoboru magnezu oraz sposoby na jego uzupełnienie

Redakcja poleca:
OCZYwiście dieta. Co jeść, żeby mieć dobry wzrok?  Materiał sponsorowany
Dlaczego się topimy? Ratownik: zawodzą nas umiejętności i... psychika
10 zdrowotnych właściwości kardamonu. Na problemy trawienne i na potencję!

Za co odpowiada magnez w naszym organizmie?

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem - reguluje pracę serca, układu nerwowo-mięśniowego, uczestniczy w syntezie DNA i białka, a także jest budulcem kości i zębów. Zobaczcie, co o magnezie i jego niedoborach mówi profesor Krzysztof Łabuzek:

Zobacz film: Objawy niedoboru magnezu. Źródło: 36,6

Niedobór magnezu

Niedobór magnezu może być spowodowany jedzeniem dużej ilości wysoko przetworzonych produktów, przyjmowaniem niektórych leków, takich jak: doustne środki antykoncepcyjne, antybiotyki, środki o działaniu uspokajającym oraz przeczyszczającym i moczopędnym. Niedobór pierwiastka może powodować częste bóle głowy, stres, apatię, zaparcia, problemy ze snem i wysokie ciśnienie. Nie wolno lekceważyć pierwszych objawów niedoboru magnezu i należy uzupełnić swoją dietę w produkty bogate właśnie w ten pierwiastek. 

Polecamy: Hipomagnezemia, czyli niedobór magnezu. Jakie są skutki niedoboru magnezu dla zdrowia? Objawy i leczenie hipomagnezmii

Pora obalić pewne teorie, które narosły wokół magnezu i sposobów jego przyswajania! Oto trzy najpopularniejsze mity:

  1. Kąpiele magnezowe podnoszą poziom magnezu w organizmie - mit. Magnez nie wchłania się przez skórę!
  2. Napoje gazowane zaburzają wchłanianie magnezu. Tak, ale tylko te, które zawierają kwas ortofosforowy, zaburzający wchłanianie jonów magnezu.
  3. Picie kawy wypłukuje magnez - zależy w jakiej ilości! 4-5 kaw i więcej dziennie może wypłukiwać magnez, ponieważ ma ona działanie moczopędne. W ziarnach kawy znajduje się magnez w sporych ilościach... A woda, z jakiej robimy kawę też jest ważna. Po więcej informacji na temat kawy i jej wpływu na poziom magnezu w organizmie zapraszamy do obejrzenia fragmentu programu 36,6 °C:

Zobacz film: Fakty i mity na temat magnezu. Źródło: 36,6



Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
62
7
Polecamy
Niezbędny element diety - magnez.
Produkty bogate w magnez - ogólnodostępne źródła
Niezbędny element diety - magnez. Produkty bogate w magnez - ogólnodostępne źródła Dzień Dobry TVN
Magnez – naturalne źródła tego makroelementu.
Jakie produkty są najbogatsze w magnez?
Przyczyny i objawy niedoboru magnezu oraz sposoby na jego uzupełnienie
Magnez – naturalne źródła tego makroelementu. Jakie produkty są najbogatsze w magnez? Przyczyny i objawy niedoboru magnezu oraz sposoby na jego uzupełnienie TVN zdrowie
Dieta zasadowa i inne sposoby na „odkwaszenie organizmu”
Dieta zasadowa i inne sposoby na „odkwaszenie organizmu” Dzień Dobry TVN
Dlaczego magnez jest ważny dla zdrowia? 
Dlaczego magnez jest ważny dla zdrowia?  TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Choroba Hashimoto - skąd się bierze? Przyczyny, objawy, najlepsza dieta i leczenie
Choroba Hashimoto - skąd się bierze? Przyczyny, objawy, najlepsza dieta i leczenie
Ekspert: Samo ukłucie kleszcza to za mało, aby zrobić badania. Konieczne są jeszcze objawy
Ekspert: Samo ukłucie kleszcza to za mało, aby zrobić badania. Konieczne są jeszcze objawy
Obsesja na punkcie zdrowego jedzenia - sprawdź, czy ortoreksja zaczyna być twoim problemem
Obsesja na punkcie zdrowego jedzenia - sprawdź, czy ortoreksja zaczyna być twoim problemem
Domowe przetwory. Jak zatrzymać w nich więcej witamin?
Domowe przetwory. Jak zatrzymać w nich więcej witamin?
Fala upałów w Polsce. Wysoka temperatura jest niebezpieczna dla zdrowia. Jak uniknąć odwodnienia, co robić w razie zasłabnięcia?
Fala upałów w Polsce. Wysoka temperatura jest niebezpieczna dla zdrowia. Jak uniknąć odwodnienia, co robić w razie zasłabnięcia?
Miażdżyca może wywołać objawy psychiczne już po 50. roku życia. Do czego może doprowadzić, kiedy rozwija się w mózgu?
Miażdżyca może wywołać objawy psychiczne już po 50. roku życia. Do czego może doprowadzić, kiedy rozwija się w mózgu?