Polub nas na Facebooku
Czytasz: Dieta na potencję – co jeść dla większej satysfakcji w łóżku?

Dieta na potencję – co jeść dla większej satysfakcji w łóżku?

Zainteresował Cię ten artykuł?
Para, która uprawia seks

Fot: PeopleImages / gettyimages.com

Dieta może wpłynąć na poprawę potencji, podobnie jak wzrost aktywności fizycznej, ograniczenie stresu czy rezygnacja z palenia papierosów czy picia alkoholu. Ponadto w diecie mogą pojawić się różnego rodzaju afrodyzjaki wzmagające erekcję.

Bardziej świadomi mężczyźni zdają sobie sprawę, że jakość diety przekłada się na jakość nasienia. Mało kto jednak pamięta, że dieta ma również istotny wpływ na poprawę potencji. Tłuszcze, cukry, sól, alkohol – to tylko niektóre składniki diety, które mogą istotnie przyczynić się do problemów z erekcją. Jeśli para chce czerpać większą satysfakcję z seksu bez wspomagania się środkami farmakologicznymi, powinna zwrócić istotną uwagę na jakość diety, aktywność fizyczną i redukcję stresu. Już sama otyłość związana ze złą dietą może być przyczyną całkowitej impotencji i powiększenia piersi u bardzo młodych mężczyzn.

Wpływ diety na potencję

Styl życia to istotny czynnik wpływający na potencję u mężczyzn. Gdyby zapytać mężczyzn, co ich zdaniem ma wpływ na erekcję, z pewnością wspomnieliby o wieku i wielu czynnikach zewnętrznych, kojarzonych z podnieceniem seksualnym, jednak mało który wymieniłby w pierwszej kolejności stres, brak aktywności fizycznej, złą dietę czy używki. Okazuje się, że wszystkie te czynniki prowadzą do problemów z erekcją nawet u młodszych mężczyzn. Bardzo istotną rolę w zaburzeniach potencji odgrywa nadmierne spożycie tłuszczu, w tym oczywiście produktów obfitujących w tłuszcze, jak sery, fast foody, tłuste mięsa i wędliny. Są to źródła nasyconych kwasów tłuszczowych, które podnoszą poziomu cholesterolu w organizmie, prowadzą do nadkrzepliwości krwi i miażdżycy. A przecież prawidłowe ukrwienie prącia warunkuje wzwód. Jeśli blaszka miażdżycowa umiejscowi się w naczyniach odpowiedzialnych za napływ krwi do ciał jamistych prącia, tym samym ich ukrwienie będzie mniejsze i pojawią się istotne problemy z erekcją, jak również z jej utrzymaniem.

Dieta na potencję – co należy jeść?

Dieta na potencję powinna opierać się o zasady zdrowego odżywiania, czyli ograniczać spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych, soli, cukrów prostych, używek. Poza właściwym wpływem na stan naczyń krwionośnych warto pamiętać o tym, że niektóre produkty potrafią zwiększyć popęd płciowy i nasilać erekcję. Do tych produktów zalicza się takie, które wzmagają produkcję męskiego hormonu płciowego, testosteronu, jak również te, które poprawiają funkcjonowanie śródbłonka naczyniowego. Są to produkty bogate w: cynk (orzechy, pełnoziarniste pieczywo, otręby), selen (pestki dyni, brązowy ryż, chude mięso), witaminę E (ryby, migdały, zboża), kwasy omega-3 (ryby morskie, produkty zbożowe). U mężczyzn będących zwolennikami diety mięsnej ważne jest spożycie przede wszystkim indyka oraz wołowiny. Są to mięsa bogate w argininę, czyli aminokwas niezbędny do produkcji tlenku azotu, czyli związku rozszerzającego naczynia krwionośne. Dzięki temu naczynia krwionośne prącia mogą zostać porządnie wypełnione. Argininę dostarcza się również z niektórymi rybami, jak makrela, ze słonecznikiem, sezamem, pełnoziarnistym pieczywem czy siemieniem lnianym.

Co jeść, aby poprawić libido? Dowiesz się tego z filmu:

Zobacz film: Jedzenie, które zwiększa i zmniejsza libido. Źródło: Dzień Dobry TVN.

Czym wspomóc erekcję?

Afrodyzjaki mają na celu poprawę potencji i zwiększenie pożądania. Należą do nich owoce morza, w szczególności ostrygi, homary czy krewetki. Okazuje się, że dobrymi afrodyzjakami są także szparagi, pietruszka, winogrona czy granat.

Dieta na potencję – czego unikać?

Dieta na potencję to zdrowa dieta. Analogicznie nieprawidłowe odżywianie jest czynnikiem negatywnie wpływającym na zdolność erekcji. Jedną z chorób przewlekłych zaburzających mikrokrążenie, jak również uszkadzających drobne zakończenia nerwowe, jest cukrzyca. Dlatego też znaczne spożycie cukrów prostych i otyłość są krokiem ku zaburzeniom erekcji. Do otyłości predysponują nie tylko cukry, ale też nasycone kwasy tłuszczowe, których główne źródła to: frytki, ciasta, margaryny, konserwy, tłuste sery czy tłuste mięsa. Bardzo istotnym czynnikiem obniżającym sprawność seksualną mężczyzny jest alkohol. Teoretycznie kieliszek czerwonego wina do kolacji może przyczynić się do poszerzenia naczyń krwionośnych i lepszego ukrwienia obwodowych części ciała, a tym samym poprawić jakość i długość erekcji. Jednak nadużywanie alkoholu nie niesie już za sobą żadnych korzyści. Problemy z erekcją mają również mężczyźni zmagający się z nadciśnieniem tętniczym. Dlatego też ograniczenie spożycia soli jest istotnym aspektem diety na potencję.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
3
0
Komentarze (0)
Nie przegap
Nasiona chia – właściwości i kalorie. Jakie przepisy z szałwii hiszpańskiej? 
Nasiona chia – właściwości i kalorie. Jakie przepisy z szałwii hiszpańskiej? 
Najczęstsze błędy popełniane podczas pielęgnacji twarzy
Najczęstsze błędy popełniane podczas pielęgnacji twarzy Materiał sponsorowany
Rodzaje smogu - smog londyński i smog typu Los Angeles
Rodzaje smogu - smog londyński i smog typu Los Angeles Materiał sponsorowany
Fibromialgia – co to za choroba? Czy można z nią skutecznie walczyć?
Fibromialgia – co to za choroba? Czy można z nią skutecznie walczyć?
Domowe sposoby na ból i zapalenie ucha. Jak leczyć u dziecka i u dorosłego?
Domowe sposoby na ból i zapalenie ucha. Jak leczyć u dziecka i u dorosłego?
Siemię lniane - na zapalenie, chorobę wrzodową i refluks żołądka. Jak przygotować siemię lniane na żołądek?
Siemię lniane - na zapalenie, chorobę wrzodową i refluks żołądka. Jak przygotować siemię lniane na żołądek?