Polub nas na Facebooku
Czytasz: Dieta bananowa (odchudzająca) - jadłospis i efekty
menu
Polub nas na Facebooku

Dieta bananowa (odchudzająca) - jadłospis i efekty

Kiście bananów ułożone na sklepowej półce

Fot: Pixabay / pixabay.com

Dietę bananową opracował japoński absolwent medycyny Hitoshi Watanabe. Istnieją trzy warianty diety - trzydniowa, tygodniowa oraz miesięczna. Jadłospis jest łatwy do przygotowania, a ścisłe stosowanie się do zasad pozwala zrzucić od 3 do nawet 7 kg w ciągu miesiąca.

Dieta bananowa to jeden z najprostszych sposobów na odchudzanie. Nie wymaga liczenia kalorii i nie ma skomplikowanych zasad. Opracował ją Hitoshi Watanabe - japoński absolwent medycyny. Do wyboru są trzy warianty diety - trzydniowa, tygodniowa i miesięczna. Można na niej schudnąć 3-7 kilogramów, w zależności od zastosowanego wariantu. Dieta bananowa dostarcza wielu składników odżywczych, oczyszcza organizm i poprawia nastrój.

Zdrowe odżywianie, czyli jakie? Rozwiąż nasz quiz i sprawdź swoją wiedzę o zdrowej diecie

Odpowiedz na 10 pytań
Rozpocznij quiz

Ile kalorii ma banan?

Większość osób przed rozpoczęciem diety bananowej dokładnie sprawdza ile banan ma kalorii. Średni, ważący około 200 g, banan po zdjęciu skórki waży około 120 g. W 100 g jest 95 kcal, co oznacza, że średni banan dostarcza 114 kcal. Nie jest to dużo, ale warto pamiętać, że wartość odżywcza banana wcale nie jest w tej diecie najważniejsza.

Zobacz także: Czerwone banany - jak jeść i jakie mają właściwości?

Znacznie ważniejsze od liczby kalorii jest to, jakie witaminy ma banan. Jeden owoc to prawdziwa bomba witaminowa, która dostarcza organizmowi wiele ważnych składników odżywczych. Banany zawierają witaminy z grupy B, witaminę C i beta-karoten. Oprócz tego w owocach banana są niezwykle cenne minerały, m.in.: potas, magnez, miedź, cynk, selen, żelazo, mangan, jod i fluor. Zjadając banany, można więc uzupełnić nie tylko witaminy, ale także minerały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Dieta bananowa - jadłospis

  • śniadanie - banan, szklanka mleka,
  • obiad - banan, szklanka mleka,
  • kolacja - obiad, szklanka mleka.
  • śniadanie, obiad i kolacja - owsianka z 3 płaskich łyczek płatków owsianych, 1/2 banana, łyżeczki miodu i szklanki niesłodzonego jogurtu naturalnego lub maślanki,
  • przekąski - 2 małe jabłka dziennie.

Zobacz także: Dieta jabłkowa, czyli detoksykacyjna kuracja odchudzająca. Zasady i odmiany diety jabłkowej. Przykładowy, dwudniowy jadłospis

Dieta bananowa - efekty

Banany są prawdziwą skarbnicą witamina i minerałów, dlatego ich jedzenie to samo zdrowie. W każdym bananie są: białko, kwasy tłuszczowe jedno- i wielonienasycone, węglowodany, błonnik pokarmowy, witaminy A, D, E, K1, C, B1 B2, PP, B6, B12, kwas foliowy, kwas pantotenowy, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, miedź, cynk, mangan, selen, fluor, fitosterole. Takie bogactwo składników sprawia, że jedzenie bananów ma bardzo pozytywny wpływ na ludzki organizm.

Celem diety bananowej jest głównie odchudzenie, ale daje ona także inne efekty. Jest znakomitym antidotum na stres i zmęczenie. Wynika to z dużej zawartości potasu oraz witamin z grupy B. Wysoka wartość odżywcza oraz duża ilość białka roślinnego w bananach sprawia, że w trakcie diety rzadko pojawia się uczucie głodu.

Połączenie bananów z płatkami owsianymi pozwala skutecznie oczyścić organizm z toksyn. Ponadto znajdujące się w bananach betaglukany powlekają błonę śluzową żołądka i jelit, dzięki czemu normalizują funkcjonowanie układu pokarmowego i przynoszą ulgę w przypadku wrzodów czy nadwrażliwości.

Znajdujący się w jadłospisie tygodniowej diety bananowej miód dodaje sił, wzmacnia serce i poprawia pracę wątroby. Ponadto ma on działanie bakteriobójcze i odkażające, dlatego chroni przed szkodliwymi czynnikami.

Dieta bananowa a odchudzanie

Trzydniowa dieta bananowa pozwala zrzucić nawet 3 kg, a dieta trwająca tydzień obniża wagę nawet o 4-5 kg. Efekty zależą jednak od tego, jak ściśle przestrzegany będzie jadłospis. Na miesięcznej diecie bananowej można schudnąć nawet 7 kg, ale tylko wtedy, gdy pozostałe posiłki nie są zbyt kaloryczne i gdy respektowane są jej zasady.

W założeniach diety bananowej nie ma aktywności fizycznej. Jednak warto więcej ćwiczyć, aby spadek wagi był jeszcze większy. Efektu jojo można uniknąć, na stałe zmieniając sposób odżywiania i ćwicząc intensywnie przynajmniej 2 razy w tygodniu.

Zobacz film: Detoks? Zobacz, zanim zaczniesz! Źródło: 36,6

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
103
8
Polecamy
Owoce wrogiem odchudzania? To nieprawda!
Owoce wrogiem odchudzania? To nieprawda! Dzień Dobry TVN
Co jeść, żeby schudnąć? Jadłospis, który służy zdrowiu
Co jeść, żeby schudnąć? Jadłospis, który służy zdrowiu Dzień Dobry TVN
Dieta 1200 kalorii – zasady, efekty, przykładowy jadłospis
Dieta 1200 kalorii – zasady, efekty, przykładowy jadłospis TVN zdrowie
Dieta owocowa - trzydniowa kuracja odchudzająco-oczyszczająca. Zasady, efekty i jadłospis diety owocowej
Dieta owocowa - trzydniowa kuracja odchudzająco-oczyszczająca. Zasady, efekty i jadłospis diety owocowej TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Seks oralny – czym jest stosunek oralny? Najlepsze pozycje w seksie oralnym
Seks oralny – czym jest stosunek oralny? Najlepsze pozycje w seksie oralnym
O czym może świadczyć zgrubienie za uchem?
O czym może świadczyć zgrubienie za uchem?
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Pierwsza pomoc przy problemach ze skórą. Jak dbać o skórę, która wymaga szczególnej pielęgnacji? 
Pierwsza pomoc przy problemach ze skórą. Jak dbać o skórę, która wymaga szczególnej pielęgnacji?  Materiał sponsorowany