Polub nas na Facebooku
Czytasz: Czemu przerywamy dietę?
menu
Polub nas na Facebooku

Czemu przerywamy dietę?

kobieta przy kuchennym stole

fot. mat. prasowe

Zaczynanie kolejnej diety od poniedziałku wydaje Ci się znajome? Zastanawiasz się, czemu nie możesz wytrwać na diecie dłużej niż kilka dni? Prawdopodobnie jest to spowodowane nieprawidłowo zbilansowaną dietą, która jest monotonna — ciągle jesz te samo lub podobne produkty. Sprawdź, pozostałe powody przerywania diety oraz co zrobić, by wytrwać w swoich postanowieniach i osiągnąć zamierzone efekty!

Powtarzalny jadłospis

Częstą przyczyną przerywania diety jest po prosty powtarzalny, monotonny jadłospis. Nawet jeśli wiesz jak skomponować zbilansowany posiłek, to jedzenie przez wiele dni podobnych lub takich samych produktów bardzo szybko Ci się znudzi. Pamiętaj, że kluczową zasadą zdrowego odżywiania jest zróżnicowana dieta. Oznacza to, że w naszym jadłospisie powinny pojawiać się różne produkty. Jest to gwarancją dostarczenia organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. W praktyce pozwala to na poznawanie nowych smaków i potraw. Jeśli planowanie posiłków jest dla Ciebie zbyt skomplikowane, pomocą może być dieta online. Oprócz tego, że odpowiednio zbilansowana dieta uwzględnia Twoje indywidualne preferencje i potrzeby, jest sporym ułatwieniem, zwłaszcza kiedy planowanie różnorodnych posiłków jest dla Ciebie wyzwaniem. Tak dobraną dietę online można znaleźć na stronie https://akopszostak.com/dieta-online/. Przekonaj się, że zdrowe odżywianie nie musi być nudne i monotonne.

Zasady zdrowej diety

Zdrowa dieta to przede wszystkim jadłospis uwzględniający potrzeby i możliwości danej osoby. Plan diety powinien być dostosowany do indywidualnego zapotrzebowania. Oznacza to, że kluczowym elementem zdrowej diety jest dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych składników w odpowiednich ilościach. Każdy z nas jest inny, a zapotrzebowanie na energię oraz makro i mikroskładniki zależy od wieku, płci, stanu fizjologicznego oraz trybu życia. Jak wiadomo potrzeby żywieniowe osoby trenującej kilka razy w tygodniu będą inne, niż w przypadku osoby prowadzącej siedzący tryb życia. Pozostałe zasady zdrowej diety to zróżnicowany jadłospis — powinny się w nim znajdować różne wartościowe produkty, a nie tylko kilka wybranych. Podstawowym aspektem racjonalnego odżywiania jest codzienne spożywanie warzyw i owoców (przynajmniej 400 gramów w ciągu dnia). Równie ważna jest dbałość o dostarczenie odpowiedniej ilości węglowodanów, zwłaszcza złożonych, których źródłem są produkty zbożowe, takie jak pieczywo, makarony, różnego rodzaju kasze czy ryż. Warto wybierać produkty z pełnego przemiału, gdyż są bogatsze w błonnik oraz witaminy i składniki mineralne niż te z białej mąki. Planując posiłki, nie należy zapominać o dostarczaniu białka. Dobrym źródłem tego składnika jest chude mięso, nasiona roślin strączkowych, czyli chociażby fasola, ciecierzyca, soczewica lub tofu, białko znajduje się także w jajach, rybach oraz produktach mlecznych. Kolejnym podstawowym składnikiem pokarmowym, którego nie może zabraknąć w zdrowej diecie, są tłuszcze. Warto wybierać te pochodzenia roślinnego, czyli różnego rodzaju oleje roślinne oraz orzechy lub pestki. Ważnym źródłem tłuszczu w diecie są także tłuste ryby morskie. Dbając o różnorodność posiłków, mamy pewność, że dostarczamy każdego z wymienionych wcześniej składników pokarmowych. Planując zdrową dietę, nie należy zapominać o nawodnieniu, uwzględniając w ciągu dnia odpowiednią dla swoich potrzeb ilość wody.

Zdrowe przepisy

Planowanie posiłków jest dla wielu osób wyzwaniem. Często pojawia się obawa, że zdrowe przepisy są skomplikowane, a ich przygotowanie wymaga wielu godzin spędzonych w kuchni. Oczywiście wcale nie musi tak być, bo zdrowa dieta może uwzględniać naprawdę proste przepisy, które nie wymagają dużej ilości czasu. Jest to duże ułatwienie zwłaszcza dla osób, które żyją w biegu. Przepisy na fit dania dostępne są na stronie https://akopszostak.com/category/przepisy/. Znajdziesz tam przepisy na zdrowe śniadania, obiady i inne posiłki co z pewnością ułatwi Ci planowanie zróżnicowanych posiłków i przestrzeganie diety. Nie zabranie też przepisów na zdrowe słodycze, które są znacznie lepszą alternatywą dla wysokoprzetworzonych produktów z dodatkiem cukru i nasyconych kwasów tłuszczowych. Sprawdź, że zdrowe posiłki mogą być naprawdę proste i smaczne.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
62
6
Polecamy
Dieta węglowodanowa na masę i odchudzanie.
Co można jeść, stosując dietę węglowodanową?
Dieta węglowodanowa na masę i odchudzanie. Co można jeść, stosując dietę węglowodanową? Dzień Dobry TVN
Dieta Mosleya – zasady diety 5:2
Dieta Mosleya – zasady diety 5:2 Dzień Dobry TVN
Dieta szwedzka – rodzaje, zasady, jadłospis, efekty
Dieta szwedzka – rodzaje, zasady, jadłospis, efekty TVN zdrowie
Dieta samuraja, czyli zmodyfikowana dieta paleo przeznaczona dla osób trenujących.
Zasady, produkty wskazane i przeciwwskazane w diecie samuraja.
Przykładowy jadłospis
Dieta samuraja, czyli zmodyfikowana dieta paleo przeznaczona dla osób trenujących. Zasady, produkty wskazane i przeciwwskazane w diecie samuraja. Przykładowy jadłospis TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Beta hCG – normy, wyniki
Beta hCG – normy, wyniki
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Podgrzybek zajączek - jak wygląda? Czy ten grzyb jest trujący?
Podgrzybek zajączek - jak wygląda? Czy ten grzyb jest trujący?