Polub nas na Facebooku
Czytasz: Czego nie wolno robić w przypadku przechodzenia na dietę?
menu
Polub nas na Facebooku

Czego nie wolno robić w przypadku przechodzenia na dietę?

Zdrowa dieta

Fot: marilyna / gettyimages.com

Przechodzenie na dietę nie jest łatwe. Jednak w przypadku otyłych pacjentów to konieczność. Czego nie robić, jeśli chcemy schudnąć? Jak odżywiać racjonalnie siebie i całą rodzinę? 

Przechodzenie na dietę łatwe nie jest - zwykle potrzebujemy dużo samozaparcia, a także czasu, aby przyzwyczaić się do nowych nawyków żywieniowych. Właśnie - to one powinny być podstawą w przypadku osób otyłych, które chcą schudnąć. Zdrowe nawyki żywieniowe warto wyrabiać już u dzieci. Przede wszystkim nie wolno dziecka przekarmiać. Dzieci już w okresie niemowlęcym uczone są tego, że ich żołądek jest ciągle pełny, ciągle pracuje. Maluchy powinny jeść mleko modyfikowane od 5 do 6 razy dziennie, a nie cały czas coś przekąszać. Dotyczy to całej doby, także nocy. Nie można także dzieci zmuszać do jedzenia. Organizm sam wie, ile potrzebuje. Najgorsze, co można robić, to nagradzać dziecko np. czymś słodkim za zjedzony obiad!

Dużo więcej o dziecięcej otyłości dowiecie się z programu Agaty Młynarskiej Bez tabu, który swoją premierę będzie miał 25 sierpnia o godzinie 13.50. 

W przypadku przechodzenia na dietę najważniejsze jest racjonalne podejście. Przede wszystkim ważne jest wyeliminowanie złych nawyków żywieniowych, podjadania, a także niezdrowych przekąsek - słodyczy, chipsów oraz żywności przetworzonej, tj. fast foodów czy gotowych obiadów ze sklepu. Nadmiar soli i cukru w diecie ma niekorzystny wpływ nie tylko na masę ciała (powodując odkładanie tkanki tłuszczowej), ale i na układ krwionośny powodując m. in. nadciśnienie. Co więcej niezdrowa dieta przekłada się także na odporność organizmu oraz zły stan mikrobioty jelitowej, a co za tym idzie problemy z wypróżnianiem, czy częste infekcje. 

Więcej o zdrowych nawykach żywieniowych dowiecie się z filmu:

Zobacz film: Zdrowe nawyki żywieniowe. Źródło: Dzień Dobry TVN

W przypadku przechodzenia na dietę ważna jest konsekwencja i samozaparcie, a także wsparcie diety odpowiednią ilością ruchu. Co ciekawe nie powinno się stosować monodiet czy restrykcyjnych diet - wpływają one negatywnie na organizm, prowadząc do niedoborów. Pozorna utrata wagi wynika z odwodnienia, a nie z utraty tkanki tłuszczowej. Warto także pamiętać, że nasz organizm monodietę traktuje jako głodówkę i oszczędnie zużywa energię, czyli krótko mówiąc nie spala tkanki tłuszczowej, a magazynuje ją.

Polecamy: Co jeść, aby nie zabrakło nam magnezu? 

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
0
0
Polecamy
Jak odchudzić dziecko? Dieta, ćwiczenia w domu, turnusy odchudzające
Jak odchudzić dziecko? Dieta, ćwiczenia w domu, turnusy odchudzające Dzień Dobry TVN
Dieta interwałowa - na czym polega dieta Dubrow?
Dieta interwałowa - na czym polega dieta Dubrow? Dzień Dobry TVN
Monodieta - dlaczego jest niebezpieczna? 
Monodieta - dlaczego jest niebezpieczna?  TVN zdrowie
Dzieciństwo w rozmiarze XXL. Fakty i mity o dziecięcej otyłości
Dzieciństwo w rozmiarze XXL. Fakty i mity o dziecięcej otyłości TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Ból po wyrwaniu zęba – ile trwa? Jak go złagodzić?
Ból po wyrwaniu zęba – ile trwa? Jak go złagodzić?
MCV w morfologii – normy, podwyższone i obniżone stężenie
MCV w morfologii – normy, podwyższone i obniżone stężenie