Polub nas na Facebooku
Czytasz: Czego nie wolno robić w przypadku przechodzenia na dietę?
menu
Polub nas na Facebooku

Czego nie wolno robić w przypadku przechodzenia na dietę?

Zdrowa dieta

Fot: marilyna / gettyimages.com

Przechodzenie na dietę nie jest łatwe. Jednak w przypadku otyłych pacjentów to konieczność. Czego nie robić, jeśli chcemy schudnąć? Jak odżywiać racjonalnie siebie i całą rodzinę? 

Przechodzenie na dietę łatwe nie jest - zwykle potrzebujemy dużo samozaparcia, a także czasu, aby przyzwyczaić się do nowych nawyków żywieniowych. Właśnie - to one powinny być podstawą w przypadku osób otyłych, które chcą schudnąć. Zdrowe nawyki żywieniowe warto wyrabiać już u dzieci. Przede wszystkim nie wolno dziecka przekarmiać. Dzieci już w okresie niemowlęcym uczone są tego, że ich żołądek jest ciągle pełny, ciągle pracuje. Maluchy powinny jeść mleko modyfikowane od 5 do 6 razy dziennie, a nie cały czas coś przekąszać. Dotyczy to całej doby, także nocy. Nie można także dzieci zmuszać do jedzenia. Organizm sam wie, ile potrzebuje. Najgorsze, co można robić, to nagradzać dziecko np. czymś słodkim za zjedzony obiad!

Dużo więcej o dziecięcej otyłości dowiecie się z programu Agaty Młynarskiej Bez tabu, który swoją premierę będzie miał 25 sierpnia o godzinie 13.50. 

W przypadku przechodzenia na dietę najważniejsze jest racjonalne podejście. Przede wszystkim ważne jest wyeliminowanie złych nawyków żywieniowych, podjadania, a także niezdrowych przekąsek - słodyczy, chipsów oraz żywności przetworzonej, tj. fast foodów czy gotowych obiadów ze sklepu. Nadmiar soli i cukru w diecie ma niekorzystny wpływ nie tylko na masę ciała (powodując odkładanie tkanki tłuszczowej), ale i na układ krwionośny powodując m. in. nadciśnienie. Co więcej niezdrowa dieta przekłada się także na odporność organizmu oraz zły stan mikrobioty jelitowej, a co za tym idzie problemy z wypróżnianiem, czy częste infekcje. 

Więcej o zdrowych nawykach żywieniowych dowiecie się z filmu:

Zobacz film: Zdrowe nawyki żywieniowe. Źródło: Dzień Dobry TVN

W przypadku przechodzenia na dietę ważna jest konsekwencja i samozaparcie, a także wsparcie diety odpowiednią ilością ruchu. Co ciekawe nie powinno się stosować monodiet czy restrykcyjnych diet - wpływają one negatywnie na organizm, prowadząc do niedoborów. Pozorna utrata wagi wynika z odwodnienia, a nie z utraty tkanki tłuszczowej. Warto także pamiętać, że nasz organizm monodietę traktuje jako głodówkę i oszczędnie zużywa energię, czyli krótko mówiąc nie spala tkanki tłuszczowej, a magazynuje ją.

Polecamy: Co jeść, aby nie zabrakło nam magnezu? 

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
0
0
Polecamy
Dieta sokowa – na czym polega i jak wpływa na organizm?
Dieta sokowa – na czym polega i jak wpływa na organizm? Dzień Dobry TVN
Robisz detoks na wiosnę?
Upewnij się, że naprawdę go potrzebujesz
Robisz detoks na wiosnę? Upewnij się, że naprawdę go potrzebujesz Dzień Dobry TVN
Czy przymusowa izolacja wpłynęła na dietę dzieci?
Czy przymusowa izolacja wpłynęła na dietę dzieci? TVN zdrowie
Otyłych dzieci przybywa.
Dlaczego nasze dzieciaki tyją tak szybko?
Otyłych dzieci przybywa. Dlaczego nasze dzieciaki tyją tak szybko? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Pieczenie stóp od spodu – jakie mogą być przyczyny tej dolegliwości?
Pieczenie stóp od spodu – jakie mogą być przyczyny tej dolegliwości?
Czerwone lub białe krosty w gardle. Jakie mogą być ich przyczyny?
Czerwone lub białe krosty w gardle. Jakie mogą być ich przyczyny?
Do czego służy korek analny? Wybrać z ogonem, z diamentem czy szklany?
Do czego służy korek analny? Wybrać z ogonem, z diamentem czy szklany?
Czy guz na głowie jest niebezpieczny? Metody pozbycia się guza na głowie
Czy guz na głowie jest niebezpieczny? Metody pozbycia się guza na głowie
Ile można żyć bez tlenu, wody czy jedzenia?
Ile można żyć bez tlenu, wody czy jedzenia?
Guzki w płucach – rak czy nic groźnego? Jak interpretować niepokojące wyniki?
Guzki w płucach – rak czy nic groźnego? Jak interpretować niepokojące wyniki?