Polub nas na Facebooku
Czytasz: Co zrobić, by poprawić jakość snu?
menu
Polub nas na Facebooku

Co zrobić, by poprawić jakość snu?

Getty Images

Odpowiednia dawka snu zapewnia właściwą i wydajną pracę całego organizmu. Jak zatem poprawić jego jakość? Zapytaliśmy o zdanie eksperta!

W czasach rozprzestrzeniania się koronowirusa sen odgrywa ogromne znaczenie. Warto bowiem wiedzieć, że wypoczęty organizm jest nie tylko bardziej odporny, ale w razie konieczności lepiej poradzi sobie z walką z chorobami. Czy istnieją więc zasady, które mogą polepszyć jego jakość i ułatwić zasypianie? Odpowiedź na to pytanie brzmi: oczywiście, że tak. Ważne jednak, by do wymienionych przez nas zasad stosować się regularnie.

A zatem…? Jeśli masz problemy ze snem, dobrze przed sięgnięciem odpowiednich tabletek, przeanalizować swój tryb życia. Dieta i codzienne nawyki odgrywają w tym przypadku kluczową rolę.

Masz na sumieniu spożywanie ciężkostrawnych posiłków przed snem? A może w ogóle twoja dieta opiera się na tłustych produktach? Jeśli właśnie przytaknąłeś, wiedź, że właśnie znalazłeś winowajcę swojego zmęczenia i problemów ze snem. Warto więc pamiętać, by ostatni posiłek stworzyć z lekkich produktów. A co z alkoholem? Procentowe trunki co prawda ułatwią zaśnięcie, ale z pewnością jednocześnie pogorszą jego jakość.

Co jeszcze negatywnie zadziała na sen? Światło z ekranów telewizora, komputera czy telefonu. Korzystanie z tego typu sprzętów tuż przed zaśnięciem, znacznie obniży ilość hormonu snu.

A jak możemy sobie pomóc poza dietą? Na ratunek może przyjść regularny wysiłek fizyczny – postaw na ruch 4 razy w tygodniu i trenuj około 40 minut. Do łóżka z kolei kładź się najlepiej o 22 i wstawaj około 6. Zgodnie z zegarem biologicznym wydzielanie wówczas hormonu snu jest najbardziej optymalne dla naszego organizmu.

A co z drzemkami? Czy krótkie przerwy na sen w ciągu dnia pomagają w regeneracji? Posłuchaj całej wypowiedzi lekarza rodzinnego – Michała Domaszewskiego.

Kim jest nasz ekspert - Michał Domaszewski?

Michała Domaszewski to lekarz rodzinny, który na co dzień zajmuje się zdrowiem zarówno małych, jak i dużych pacjentów. Jest on absolwentem Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Specjalizację rozpoczął w Samodzielnym Publicznym Centralnym Szpitalu Klinicznym przy ul. Banacha 1a w Warszawie, a w 2019 roku uzyskał dyplom specjalisty w dziedzinie Medycyny Rodzinnej. Aktualnie pracuje w Poradniach Medycyny Rodzinnej oraz jako lekarz „investigator” w badaniach klinicznych nad lekami. W 2019 roku uczestniczył też w projekcie P&M Partners wdrożenia działań projakościowych w Podstawowej Opiece Zdrowotnej. Obecnie prowadzi również coaching zdrowotny w postaci szkoleń - „Zdrowie w pracy”, w których zwraca uwagę na to, jak być maksymalnie wydajnym pracownikiem, jednocześnie zdrowo żyjąc. Internautom przybliża również wiedzę medyczną na swoim blogu oraz Instagramie.

Źródło: Zdrowie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
91
6
Polecamy
W jakich godzinach najlepiej pracuje nasz organizm?
Ekspert zdradza, jak działa zegar biologiczny
W jakich godzinach najlepiej pracuje nasz organizm? Ekspert zdradza, jak działa zegar biologiczny TVN zdrowie
Problemy ze snem - co wpływa na jakość snu?
Jak wybrać materac do spania?
Problemy ze snem - co wpływa na jakość snu? Jak wybrać materac do spania? TVN zdrowie
Głodówki oczyszczające.
Głosy za i przeciw
Głodówki oczyszczające. Głosy za i przeciw Dzień Dobry TVN
Tradycyjna medycyna chińska na zdrowie i odchudzanie
Tradycyjna medycyna chińska na zdrowie i odchudzanie Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Współcześni seniorzy są w lepszej kondycji, niż ich rówieśnicy z lat 90. - donoszą fińscy naukowcy
Współcześni seniorzy są w lepszej kondycji, niż ich rówieśnicy z lat 90. - donoszą fińscy naukowcy
Poziom cukru we krwi - o jakiej porze dnia go mierzyć i jak odczytywać wyniki?
Poziom cukru we krwi - o jakiej porze dnia go mierzyć i jak odczytywać wyniki?
Ponad połowa Polaków uważa, że noszenie maseczek szkodzi zdrowiu - wynika z nowego sondażu CBOS
Ponad połowa Polaków uważa, że noszenie maseczek szkodzi zdrowiu - wynika z nowego sondażu CBOS
Kryzysy psychiczne nastolatków. Jak rozpoznać, że dziecko ma problemy i gdzie szukać pomocy
Kryzysy psychiczne nastolatków. Jak rozpoznać, że dziecko ma problemy i gdzie szukać pomocy
Para z e-papierosów jest tak samo groźna, jak dym ze zwykłych papierosów
Para z e-papierosów jest tak samo groźna, jak dym ze zwykłych papierosów
Zdrowa dieta jest ważniejsza, niż szczupła sylwetka - dowodzą najnowsze badania
Zdrowa dieta jest ważniejsza, niż szczupła sylwetka - dowodzą najnowsze badania