Polub nas na Facebooku
Czytasz: Co zrobić, by poprawić jakość snu?
menu
Polub nas na Facebooku

Co zrobić, by poprawić jakość snu?

Getty Images

Odpowiednia dawka snu zapewnia właściwą i wydajną pracę całego organizmu. Jak zatem poprawić jego jakość? Zapytaliśmy o zdanie eksperta!

W czasach rozprzestrzeniania się koronowirusa sen odgrywa ogromne znaczenie. Warto bowiem wiedzieć, że wypoczęty organizm jest nie tylko bardziej odporny, ale w razie konieczności lepiej poradzi sobie z walką z chorobami. Czy istnieją więc zasady, które mogą polepszyć jego jakość i ułatwić zasypianie? Odpowiedź na to pytanie brzmi: oczywiście, że tak. Ważne jednak, by do wymienionych przez nas zasad stosować się regularnie.

A zatem…? Jeśli masz problemy ze snem, dobrze przed sięgnięciem odpowiednich tabletek, przeanalizować swój tryb życia. Dieta i codzienne nawyki odgrywają w tym przypadku kluczową rolę.

Masz na sumieniu spożywanie ciężkostrawnych posiłków przed snem? A może w ogóle twoja dieta opiera się na tłustych produktach? Jeśli właśnie przytaknąłeś, wiedź, że właśnie znalazłeś winowajcę swojego zmęczenia i problemów ze snem. Warto więc pamiętać, by ostatni posiłek stworzyć z lekkich produktów. A co z alkoholem? Procentowe trunki co prawda ułatwią zaśnięcie, ale z pewnością jednocześnie pogorszą jego jakość.

Co jeszcze negatywnie zadziała na sen? Światło z ekranów telewizora, komputera czy telefonu. Korzystanie z tego typu sprzętów tuż przed zaśnięciem, znacznie obniży ilość hormonu snu.

A jak możemy sobie pomóc poza dietą? Na ratunek może przyjść regularny wysiłek fizyczny – postaw na ruch 4 razy w tygodniu i trenuj około 40 minut. Do łóżka z kolei kładź się najlepiej o 22 i wstawaj około 6. Zgodnie z zegarem biologicznym wydzielanie wówczas hormonu snu jest najbardziej optymalne dla naszego organizmu.

A co z drzemkami? Czy krótkie przerwy na sen w ciągu dnia pomagają w regeneracji? Posłuchaj całej wypowiedzi lekarza rodzinnego – Michała Domaszewskiego.

Kim jest nasz ekspert - Michał Domaszewski?

Michała Domaszewski to lekarz rodzinny, który na co dzień zajmuje się zdrowiem zarówno małych, jak i dużych pacjentów. Jest on absolwentem Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Specjalizację rozpoczął w Samodzielnym Publicznym Centralnym Szpitalu Klinicznym przy ul. Banacha 1a w Warszawie, a w 2019 roku uzyskał dyplom specjalisty w dziedzinie Medycyny Rodzinnej. Aktualnie pracuje w Poradniach Medycyny Rodzinnej oraz jako lekarz „investigator” w badaniach klinicznych nad lekami. W 2019 roku uczestniczył też w projekcie P&M Partners wdrożenia działań projakościowych w Podstawowej Opiece Zdrowotnej. Obecnie prowadzi również coaching zdrowotny w postaci szkoleń - „Zdrowie w pracy”, w których zwraca uwagę na to, jak być maksymalnie wydajnym pracownikiem, jednocześnie zdrowo żyjąc. Internautom przybliża również wiedzę medyczną na swoim blogu oraz Instagramie.

Źródło: Zdrowie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
91
6
Polecamy
W jakich godzinach najlepiej pracuje nasz organizm?
Ekspert zdradza, jak działa zegar biologiczny
W jakich godzinach najlepiej pracuje nasz organizm? Ekspert zdradza, jak działa zegar biologiczny TVN zdrowie
Zdrowy sen – zasady higieny snu i jego wpływ na zdrowie
Zdrowy sen – zasady higieny snu i jego wpływ na zdrowie TVN zdrowie
Jak mieć więcej energii do pracy, nauki, działania?
Zacznij od podstaw
Jak mieć więcej energii do pracy, nauki, działania? Zacznij od podstaw Dzień Dobry TVN
Przełączasz drzemkę zamiast wstać?
Zobacz jak rujnujesz swoje zdrowie
Przełączasz drzemkę zamiast wstać? Zobacz jak rujnujesz swoje zdrowie Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis