Polub nas na Facebooku
Czytasz: Co jeść, żeby schudnąć i nie być głodnym?
menu
Polub nas na Facebooku

Co jeść, żeby schudnąć i nie być głodnym?

Jabłko vs pączek.

Fot. sefa ozel / Getty Images

W okresie wakacyjnym każdy z nas ma nadzieję na utratę kilku kilogramów. Jednak wyszczuplenie sylwetki i racjonalne odchudzanie nie oznacza głodówki. Zatem - co jeść, żeby szybko schudnąć, ale żeby jednocześnie uniknąć efektu jo-jo?

Co jeść, żeby szybko schudnąć? Przede wszystkim nie można stosować głodówki. Szybka utrata masy w przypadku ograniczania jedzenia doprowadzi tylko do tego, że utracimy wodę z organizmu, a więc de facto i kilka kilogramów. Jednak starty takiego nieracjonalnego odchudzania się odczujemy już bardziej - braki spowodowane głodówką nasz organizm będzie chciał szybko uzupełnić, odkładając energię w tkance tłuszczowej. 

Co jeść, żeby schudnąć?

Racjonalne odchudzanie to takie, które trwa. Zmiana nawyków żywieniowych, dołączenie aktywności fizycznej, wprowadzenie do diety większej ilości błonnika, warzyw i owoców sprawią, że schudniemy, ale stopniowo. Nie ma czegoś takiego, jak szybkie odchudzanie - a jeśli decydujemy się na głodówkę, to jest to bardzo niezdrowe i musimy zdawać sobie sprawę z konsekwencji.

Warto wiedzieć: Dlaczego szybkie odchudzanie jest niezdrowe?

Głodówka spowoduje tylko spowolnienie metabolizmu, odczujemy to jako brak siły i chęci do podstawowych czynności, a nawet - utratą tkanki mięśniowej, bo kiedy organizm nie może uzyskać odpowiedniej ilości energii z pożywienia podczas wysiłku fizycznego, zaczyna pobierać ją z aminokwasów zmagazynowanych w mięśniach, co wiąże się właśnie z utratą tkanki mięśniowej.

Co jeść, żeby nie być głodnym i schudnąć?

Przede wszystkim należy wprowadzić do diety więcej produktów bogatych w błonnik pokarmowy. Czemu błonnik jest tak ważny? Przede wszystkim wiąże wodę, drażni ściany jelita i stymuluje ruchy perystaltyczne, tym samym usprawniając pracę układu trawiennego. Zapewnia uczucie sytości na długo i reguluje poziom glukozy we krwi – błonnik opóźniania trawienie węglowodanów, zapobiegając wyrzutom insuliny. W czym znajdziemy dużo błonnika? Oto polecane produkty:

  • zboża - razowe pieczywo, płatki zbożowe;
  • świeże oraz suszone owoce;
  • warzywa;
  • ziarna i nasiona.

Produkty bogate w błonnik należy obficie p opijać wodą, aby zapewnić sobie uczucie sytości na długo.

Polecamy: W czym jest błonnik? Produkty stanowiące źródło błonnika i ich znaczenie w diecie

Jak racjonalnie się odchudzać? Zobaczcie na filmie:

Zobacz film: Jak racjonalnie podejść do tematu odchudzania?Źródło: Dzień Dobry TVN

W zdrowej diecie mającej na celu "odchudzenie" organizmu nie powinno znaleźć się nic, co zawiera cukry proste (czyli słodycze) oraz nadmierną zawartość produktów bogatych w tłuszcze pochodzenia zwierzęcego.

Jak jeść, żeby nie być głodnym?

Powinno się spożywać 5 posiłków dziennie, o zawartości kalorycznej dopasowanej do naszego wieku, płci i aktywności. Posiłki powinny być jedzone o stałych porach, tak, aby nasz organizm wiedział, że wkrótce otrzyma kolejną dawkę energii i nie magazynował "na zapas".

Obowiązkowe jest także wypijanie przynajmniej 2 litrów płynów dziennie, najlepiej w postaci wody niegazowanej. Dopuszczalne jest picie herbat, ziół i kawy.

Polecamy: Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej

Wyszczuplenie ciała - trening

Nic tak nie wyszczupla ciała i nie modeluje mięśni jak odpowiednio dobrana aktywność fizyczna. Zaleca się 30 minut ruchu dziennie, przy czym nie musi być to od razu morderczy trening - równie dobrze sprawdzi się spacer, jazda na rowerze, basen.

Warto wiedzieć: Ewa Chodakowska skalpel - efekty ćwiczeń

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
16
2
Polecamy
Jak schudnąć bez ćwiczeń?
Zgrabne ciało bez wysiłku
Jak schudnąć bez ćwiczeń? Zgrabne ciało bez wysiłku Dzień Dobry TVN
Jak schudnąć 20 kg i uniknąć efektu jo-jo?
Jak schudnąć 20 kg i uniknąć efektu jo-jo? Dzień Dobry TVN
Pierwsze kroki w odchudzaniu.
Od czego zacząć?
Pierwsze kroki w odchudzaniu. Od czego zacząć? TVN zdrowie
Metabolizm – co go przyspiesza, a co spowalnia?
Metabolizm – co go przyspiesza, a co spowalnia? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Beta hCG – normy, wyniki
Beta hCG – normy, wyniki
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Pryszczyca u ludzi i zwierząt – objawy, przyczyny i leczenie
Pryszczyca u ludzi i zwierząt – objawy, przyczyny i leczenie