Polub nas na Facebooku
Czytasz: Chodzę na ćwiczenia na trampolinach, czy za kilka lat mogę mieć problem z nietrzymaniem moczu?
menu
Polub nas na Facebooku

Chodzę na ćwiczenia na trampolinach, czy za kilka lat mogę mieć problem z nietrzymaniem moczu?

Kobiety, które ćwiczą na trampolinach

Fot. skynesher / gettyimages.com

Odpowiedź eksperta: Jest potwierdzone badaniami, że intensywny trening, jakim jest crossfit czy trampoliny mają wpływ na mięśnie dna miednicy. Zauważa się, że u intensywnie ćwiczących kobiet mięśnie są ciągle napięte i nie mają czasu na relaks. U kobiet takie napięcie będzie powodować, że w przyszłości ten mięsień nie będzie już tak wydolny i może nie trzymać prawidłowo moczu. Bardziej zalecam wysiłek interwałowy - wysiłek, przerwa, jazda na rowerze, bieg. Jest wielu trenerów personalnych, którzy zauważają problem i kształcą się w kierunku ćwiczeń dla kobiet z problemem nietrzymania moczu.

Na pytania odpowiada: Katarzyna Krzysztoszek, doktorantka Akademii Wychowania Fizycznego. Ukończyła wiele kursów specjalistycznych, aby jak najlepiej pomagać swoim pacjentom. Pracuje w Grupie Luxmed oraz w gabinecie FizjoPelvi, przedmiotem jej badań jest trening mięśni dna miednicy. 

Kolejne pytania: 

Czy to prawda, że na nietrzymanie moczu wskazana jest żurawina? 

Czy znaczna nadwaga wpływa jakoś na nietrzymanie moczu? 

Jak prawidłowo siedzieć na sedesie, aby nie mieć problemu z nietrzymaniem moczu?

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
2
0
Polecamy
Zobacz zapis czatu z ekspertem, fizjoterapeutką Katarzyną Krzysztoszek, specjalizującą się w terapii uroginekologicznej
Zobacz zapis czatu z ekspertem, fizjoterapeutką Katarzyną Krzysztoszek, specjalizującą się w terapii uroginekologicznej TVN zdrowie
Nietrzymanie moczu.
Czy można sobie szybko pomóc?
Jak wygląda terapia uroginekologiczna? 
Nietrzymanie moczu. Czy można sobie szybko pomóc? Jak wygląda terapia uroginekologiczna?  TVN zdrowie
Jak wybrać odpowiednie kulki gejszy?
Radzi Joanna Keszka
Jak wybrać odpowiednie kulki gejszy? Radzi Joanna Keszka Dzień Dobry TVN
Jak zacząć ćwiczyć, jeśli nigdy nie trenowałeś lub miałeś długą przerwę?
Jak zacząć ćwiczyć, jeśli nigdy nie trenowałeś lub miałeś długą przerwę? Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie