Polub nas na Facebooku
Czytasz: BMR - co to jest? Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne organizmu?
menu
Polub nas na Facebooku

BMR - co to jest? Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne organizmu?

BMR

designer491/getty images

BMR to wskaźnik służący do określenia liczby kalorii, które organizm spala podczas całej doby, tak by utrzymać podstawowe funkcje życiowe. Jeżeli chcemy obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, znajomość BMR jest konieczna. Sprawdź, jak je obliczyć.

BMR - co to jest?

BMR (Basal Metabolic Rate) jest specjalistycznym wskaźnikiem, który wykorzystuje się do obliczenia minimalnego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. By je wyliczyć potrzebne są indywidualne dane, między innymi: waga, wzrost, wiek, a także płeć. Trzeba również uwzględnić takie czynniki jak aktywność fizyczna i kalorie spalane podczas codziennych czynności.

Znając liczbę przyjmowanych przez nas kalorii, dowiemy się, czy powinniśmy przyjmować ich mniej bądź więcej, w zależności od tego, czy chcemy przytyć, czy schudnąć.

Poznaj wzór na obliczenie własnego BMR i całkowitej przemiany materii.

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

By uzyskać precyzyjne wartości trzeba zastosować wzór Mifflina-St Jeora.

Zapotrzebowanie kaloryczne dorosłego człowieka poznamy jeżeli:

Pomnożymy swoją wagę przez 24 godziny. Następnie należy zastosować niżej podany wzór:

Zapotrzebowanie kaloryczne - wzór dla kobiet:

BMR = (9,99 x waga) + (6,25 x wzrost) – (4,92 x wiek) – 161

Zapotrzebowanie kaloryczne wzór dla mężczyzn:

BMR = (9,99 x waga) + (6,25 x wzrost) – (4,92 x wiek) + 5

Zobacz film: Jak racjonalnie podejść do tematu odchudzania?

źródło: Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
49
5
Polecamy
Czym jest zapotrzebowanie kaloryczne oraz jak je obliczyć?
Czym jest zapotrzebowanie kaloryczne oraz jak je obliczyć? TVN zdrowie
Zapotrzebowanie kaloryczne człowieka – obliczanie.
Czynniki warunkujące zapotrzebowanie organizmu na energię
Zapotrzebowanie kaloryczne człowieka – obliczanie. Czynniki warunkujące zapotrzebowanie organizmu na energię Dzień Dobry TVN
Ile kalorii potrzebujesz, żeby nie tyć.
Pomożemy ci to obliczyć
Ile kalorii potrzebujesz, żeby nie tyć. Pomożemy ci to obliczyć TVN zdrowie
Czym jest pułap tlenowy i dlaczego jest tak ważny?
Normy i sposoby obliczania
Czym jest pułap tlenowy i dlaczego jest tak ważny? Normy i sposoby obliczania Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie